Velká cena Rakouska, která se tento víkend jede na rakouském Red Bull Ringu, tedy na stejné trati, jako Velká cena Štýrska z minulého víkendu, by měla nabídnout docela jiné podmínky. To zároveň znamená i docela jiné výzvy a samozřejmě i novou šanci pro piloty, kteří v předchozím závodě zrovna moc nezářili.
Volno, které se týmům Formule 1 nabídlo díky absenci cestování mezi těmito dvěma závody, využil každý jezdec po svém. Valtteri Bottas se rozhodl odjet domů, aby mohl na pár hodin vypnout. Carlos Sainz si se svým týmovým kolegou Charlesem Leclercem šel zahrát golf. Lando Norris a Daniel Ricciardo se rozhodl pro výlet do hor. Ekologicky zaměřený Sebastian Vettel, který během loňského lockdownu studoval organické farmaření, s místními dětmi pomohl stavět „Včelí hotel“ ve vzhledu závodního automobilu no a aktuální jednička právě probíhajícího šampionátu Max Verstappen uvedl, že měl konečně čas „trošku oslavit“ třetí vítězství v posledních čtyřech závodech.
Max Verstappen předešlý závod vyhrál ve velmi pohodovém tempu, v cílové rovince si díky masitému náskoku dokonce mohl dovolit zpomalit a jako gesto radosti a díků zagumovat před svými týmovými kolegy. Za zdánlivě pohodovou venkovskou atmosférou se však skrývají velmi horečné přípravy. O víkendu se totiž výrazně změní podmínky, což znamená, že týmy do závodu nemohou vyjet se stejnou strategií.
Nižší teplota
V první řadě je třeba říci, že při Velké ceně Rakouska by měla teplota klesnout minimálně o 10 stupňů Celsia. A protože Evropu nyní trápí poměrně intenzivní deště, není vyloučen ani závod na vlhké trati. A to by samozřejmě mohlo přinést velice nepředvídatelné výsledky.
Měkčí pneumatiky
Velmi důležitým faktorem je také složení pneumatik. To bude o stupeň měkčí jak v předešlém závodě.
Minulý týden se přední týmy nazutí měkkých pneumatik (C4) chtěly vyhnout, protože nevěřily, že by mohly jet na jednu zastávku v pit-stopech. Tento závodní víkend se přitom použití C4 nevyhnou, protože se bude jednat o medium pneumatiky, což znamená minimálně dvě zastávky v boxech.
Delší čas na ladění vozů
A nakonec tu máme delší čas na ladění vozů. Týmy, které do předešlého závodu své vozy nezvládly připravit tak, jak si přestavovaly, měly obrovské množství času na to, aby tento nedostatek dohnaly. To se týká především Mercedesu, který se v předešlém závodě vyloženě trápil, ale také například Ferrari.
Díky extra-času navíc budou všichni výborně připraveni, což by společně s mokrou vozovkou a novými sadami pneumatik mohlo přinést nějaké překvapení, alespoň v porovnání s výsledky z předchozího závodu.
Zdroj: Formula 1