Šéf Mercedesu Toto Wolff uvedl, že zastávka v boxech, po které musel ze závodu odstoupit Valtteri Bottas, jeho tým pečlivě prozkoumá, aby se katastrofická situace při závodu v Monacu už nikdy neopakovala. Wolff se přitom chce zaměřit jak na design, tak i na materiál, z něhož byla problematická matice vyrobena.
Problém nastal ve 30. kole Velké ceny Monaka, kdy Valtteri Bottas, toho času na druhém místě závodu zajel pro novou sadu pneumatik do boxů. Místo rychlé výměny však technici nebyli schopni uvolnit pravé přední kolo a to ani po výměně rychloupínací pistole. Zastávka v boxech se tak významně natahovala a po přibližně minutě bylo jasné, že Valtteri Bottas se už zpátky na trať nedostane.
Mercedes vinou tohoto incidentu ztratil slibné druhé místo v závodu a první místo v Poháru konstruktérů. Situaci nezachránil ani jinak perfektní Lewis Hamilton, který se trápil během celého závodního víkendu (pravděpodobně i kvůli špatně nastavenému monopostu a sporadické zastávce boxů), a který dojel až na sedmém místě (+ získal bod za nejrychlejší kolo).
Mechanik za nic nemůže
Šéf stříbrných šípů zároveň podpořil mechanika, který byl za výměnu pravého předního kola zodpovědný. Podle Toto Wolffa se jedná o jednoho z nejlepších mechaniků v týmu a problém by nastal i v případě, kdyby na jeho místě stál sám. Toto tvrzení ostatně podporují i mechanici stáje Ferrari, kteří se konkurenční stáji s uvolněním pneumatiky snažili pomoci, ovšem bezvýsledně.
Zatavená matice je velmi pravděpodobně výsledkem kolize Bottasova monopostu buď s jiným monopostem, nebo ještě pravděpodobněji se svodidly, které lemují prakticky celý závodní okruh v Monte Carlu.
Kromě Mercedesu pochopitelně utrpěl újmu i samotný jezdec. Valtteri Bottas měl závod velmi dobře rozjetý a mohl si výrazně polepšit jak v bodování Poháru jezdců, tak i v mínění fanoušků a vedení týmu. Valtteri Bottas totiž podle nejnovějších zpráv nenaplňuje očekávání týmu a po sezóně má v německé stáji skončit.