Velkou cenu Velké Británie fanoušci Formule 1 netrpělivě vyhlíželi především kvůli novince, která během tohoto závodního víkendu byla představena. Jedná se o dlouho diskutovaný „sprint“, jakousi závodní kvalifikaci vsunutou mezi klasickou kvalifikaci a samotný závod.
Sprint se jel na 17 kol, tedy na přibližně 100 kilometrů. Do sprintu jezdci mohli odstartoval na libovolných pneumatikách. Do pit stopu se nesmělo (a asi by to na tu vzdálenost ani nemělo smysl).
Sprint měl velkou spoustu odpůrců stejně jako zastánců, bohužel ani po samotném kvalifikačním závodě nemáme odpověď na otázku, který z táborů měl pravdu. Nicméně nedá se říci, že sprint nebyl napínavý, to vůbec ne.
První místo ve sprintu si v páteční kvalifikaci vybojoval Lewis Hamilton, na druhém místě startoval Max Verstappen, na třetím potom Valterri Bottas. Hned zkraje závodu Hamilton přes veškerou snahu přišel o vedení, když ho předjel Max Verstappen. Hamilton ještě několik kol aktivně bojoval, v druhém kole byl dokonce tzv. „na dostřel“, Verstappen však veškeré jeho snahy potřel. Na konci závodu pak chladnokrevně kontroloval přibližně 2,5sekundový náskok.
Po Verstappenovi a Hamiltonovi dojeli do cíle Bottas, Leclerc, Norris a Ricciardo. První tři v cíli potom byli odměněni 3, 2 a 1 bodem do šampionátu.
Zajímavější byly souboje hlouběji v poli. Tak například Alonso zariskoval a do sprintu se pustil na měkké směsi, která byla vzhledem k absenci pit stopů ve sprintu poměrně riskantním krokem. Tento krok se ovšem Alonsovi vyplatil, ačkoliv to bylo hodně napínavé. Alonso se zkraje závodu propracoval dokonce na páté místo. To nakonec kvůli ztrácející se přilnavosti neobhájil, zakončil však sedmý, tedy o čtyři příčky výš.
Těsně na konci sprintu musel odstoupit Peréz, který v pátém kole šel do hodin a pravděpodobně kvůli průletu kačírkem měl problémy s monopostem. Do hodin se v závodě dostal také Nikita Mazepin, který tak dostál své přezdívce „Mazespin“.
V průběhu zápasu se jinak nic závažného nestalo. Za kličkování byl napomenut Alonso, za traťové limity potom Gasly. Ve vyšetřování je ještě Russell, který v sedmém kole vytlačil Sainze, nicméně verdiktu jsme se zatím nedočkali.
Do zítřejšího závodu se tedy jezdci nakonec vrhnou v tomto pořadí:
Pozice | Jezdec | Tým | Čas/ztráta | Kola | ZQ | Body |
1 | Max Verstappen | Red Bull | 25:38.426 | 17 | 1 | 3 |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1.430 | 17 | -1 | 2 |
3 | Valtteri Bottas | Mercedes | 7.502 | 17 | – | 1 |
4 | Charles Leclerc | Ferrari | 11.278 | 17 | – | |
5 | Lando Norris | McLaren | 24.111 | 17 | 1 | |
6 | Daniel Ricciardo | McLaren | 30.959 | 17 | 1 | |
7 | Fernando Alonso | Alpine | 43.527 | 17 | 4 | |
8 | Sebastian Vettel | Aston Martin | 44.439 | 17 | 2 | |
9 | George Russell | Williams | 46.652 | 17 | 1 | |
10 | Esteban Ocon | Alpine | 47.395 | 17 | 3 | |
11 | Carlos Sainz Jr. | Ferrari | 47.798 | 17 | 2 | |
12 | Pierre Gasly | AlphaTauri | 48.763 | 17 | – | |
13 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | 50.677 | 17 | 4 | |
14 | Lance Stroll | Aston Martin | 52.179 | 17 | 1 | |
15 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | 53.225 | 17 | 1 | |
16 | Júki Cunoda | AlphaTauri | 53.567 | 17 | – | |
17 | Nicholas Latifi | Williams | 55.162 | 17 | 1 | |
18 | Mick Schumacher | Haas | 1:08.213 | 17 | 1 | |
19 | Nikita Mazepin | Haas | 1:17.648 | 17 | 1 | |
20 | Sergio Pérez | Red Bull | 16 | DNF |
Celkové dojmy ze sprintu jsou smíšené. Sprint samozřejmě není tradiční kvalifikace a nabourává klasickou strukturu závodů, jak jsme je znali po dlouhé roky. Na druhou stranu, díky sprintu je napínavý celý víkend – od páteční kvalifikace až do nedělního závodu. Teprve čas ukáže, zdali to bude stačit, aby byl tento koncept zachován.