Za defekty pneumatik na VC Ázerbájdžánu si týmy F1 mohou sami, uvedla Pirelli

max-vestappen-bouracka-vc-azerbajdzan
Zdroj: The Sport Rush

Společnost Pirelli vydala oficiální vyjádření k defektům pneumatik na Velké ceně Ázerbájdžánu, které vedly k havárii Maxe Verstappena a Lance Strolla v rychlosti téměř 200 km/h. Z šetření společnosti Pirelli vyplývá, že za defekty pneumatik si stáje Red Bull a Aston Martin mohou samy tím, jak se snaží najít konkurenční výhodu.

Pirelli vyšetřováním zjistila, že pneumatiky utrpěly “obvodový zlom na vnitřní boční stěně”, což prý “souvisí s provozními podmínkami pneumatik”. A to navzdory faktu, že týmy dodržovaly předepsané výchozí podmínky pneumatik.

Během šetření společnost zjistila, že na pneumatikách nebyly žádné výrobní nebo kvalitativní vady, ani nebyly nalezeny jakékoliv známky únavy či vnějšího narušení.

V oficiálním prohlášení Pirelli dále uvedla, že zprávu předložila řídícímu orgánu FIA i všem týmům. Pirelli a FIA se následně dohodly na seznamu nových protokolů, které upravují používání pneumatik. Ty vstoupí v platnost už během nadcházející Velké ceny Francie.

Co to znamená?

Pirelli stanovila minimální startovní tlak v pneumatikách a maximální startovní teplotu jako způsob kontroly podmínek na trati a chování pneumatik v zátěži.

Minimální tlak bude využíván ke kontrole strukturální integrity pneumatik. Čím vyšší je tlak, tím menší je tlak na bočnici pneumatiky, ale zvýšení tlaku v pneumatikách má nepříznivý vliv na výkon v zatáčkách.

Pirelli při výpočtu počáteční hodnoty tlaku počítala se skutečností, že se tlak v pneumatikách při závodu zvýší. Pokud mají pneumatiky nižší tlak, než s jakým Pirelli původně počítala, mohou být náchylné k poruchám, protože již neplatí výpočty týkající se bezpečného způsobu provozu pneumatik.

Z toho vyplývá, že řada týmů hledala vychytralé, legální způsoby, jak omezit nárůst tlaku v pneumatikách při závodech a to navzdory dodržování všech stanovených pokynů pro start.

Pirelli tedy nyní nastaví minimální tlak v pneumatikách pro závody a monoposty budou během závodního víkendu náhodně kontrolovány.

Prohlášení Red Bullu:

K výsledkům vyšetřování se vyjádřila už i společnost Red Bull: “V průběhu vyšetřování Maxovy poruchy pneumatik ve 47. kole Velké cena Ázerbájdžánu jsme úzce spolupracovali s Pirelli a FIA a můžeme potvrdit, že nebyla zjištěna žádná závada automobilu. Stanovené parametry pneumatik značky Pirelli jsme vždycky dodržovali a budeme je dodržovat i nadále.”

Total
0
Shares
Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Související články